2012. május 10., csütörtök

Vác - Sejce - Fenyves-hegyi kilátó - Verőce - Vác

Vácról, a buszpályaudvarról indulunk a Naszály úti kerékpárúton (alagút felé). Itt vezet a sárga turistajelzés is fel a Naszályra. Körülbelül 3 km után elhagyjuk a várostáblát és egy rövid lejő után átmegyünk az M2-es autóút alagútja alatt.
Innen indul minden évben a Légrádi Béla Emlékverseny, melyet minden tavasszal április elején rendeznek meg Mészkőember néven. A célt is érinteni fogjuk, hiszen feltekerve a domb tetejére megtalálhatjuk a felfestett jeleket az aszfalton. A verseny hosszát, az öt kilométert kicsit több mint 11 perc alatt teljesítette az idei nyertes. (http://meszkoember.mindenkilapja.hu/)
Tovább haladva már kirajzolódik előttünk a Naszály déli vonala és a hegy már kirobbantott része, a sejcei mészkőbánya. A Gombási buszfordulónál megkezdődik egy 5 km-es 4-5%-os emelkedő a hegy oldalára. Az út szerpentinen halad nagyon csekély autósforgalom mellett. Visszanézve Vácra és a Dunára csodás a kilátás, de tiszta időben Budapest is látható.

Felérve a hegy oldalára, elhaladunk a Terasz kilátó étterem és a kerékpárverseny CÉL jelzése mellett. Innen láthatjuk a legszebb panorámát Vácról, hiszen ez a legmagasabb pontja az eddigi utunknak. Sajnos egy rendkívül gyenge minőségű aszfalt kezdődik, de ez nem tart sokáig. Legurulunk a sejcei elágazáshoz, ahol balra (lefelé) fordulva átgurulunk Sejce lakóházai között (van közkút), és ezen az úton maradva kitekerünk az M2-es autóút elágazásához. Az eddig megtett táv körülbelül 9km.

A Naszály-hegy panorámája
Átkelünk a főúton, és az elágazással szemben lévő aszfalt úton haladuk tovább. Itt már táblák is lesznek, melyek jelzik, hogy merre kell haladnunk Fenyves-hegy felé. Visszapillantva csodálatos látvány tárul elénk, hiszen innen a Naszály-hegy nyugati oldala látható. Egy út bekötést elhagyva a következő elágazásnál jobbra tartunk, és elhaladunk egy adótorony mellett. Itt már murvás a talaj, de jó minőségű. Tovább egyenesen kerekezünk a hétvégi házak portái előtt, miközben az út elkanyarodik nagy ívben balra, és mi ezen kanyar után be is vetjük magunkat az erdőbe.
Itt kell jobbra mennünk az erdőbe
A piros turistajelzést kell figyelni, mivel ez visz fel minket a csúcsra.
Rövid, de egyre emelkedő turistaúton tekerünk fel a kilátó pontra, ahol már táblák fogják jelezni nekünk a célt. Az ösvényen sajnos lovakkal is járnak, emiatt néhol kicsit zavaróak a mély pata nyomok.
Fenyves-hegyről
Csodálatos a kilátás a Dunakanyarra. Verőce és Visegrád várán kívül a Börzsöny nagyobb csúcsai is láthatók. A kilátóponton található egy asztal padokkal, és egy tűzrakó hely is. Mindenképp megéri eltölteni itt egy kis időt és gyönyörködni a kilátásban.

Tovább haladva egy rövid, de elég meredek út következik. Lefelé a hegyről Verőce házait célozzuk meg, és próbálunk arra tartani. Hosszú köves út következik, de végig lefelé gurulunk. Mielőtt beérnénk a faluba, egy vasút felett átívelő hídon kelünk át, ahol ha éppen szerencsénk van, láthatjuk a Balassagyarmat-Vác között közlekedő motorvonatot (helyi nevén: kis pirost) elhaladni a keskeny sínpáron. Ezután már rögtön elérjük Verőce központját, ahol balra tartva legurulunk a 12-es útra. Jobbra a régi verőcei utat találjuk, amin eljuthatunk Katalinpusztára, vagy Magyarkútra, a környék egyik legszebb kirándulóhelyére is.
Mi azonban most visszafelé a Duna mentén, a 12-es főút mellett haladó kerékpárúton jövünk vissza, ahol már táblák jelzik nekünk Vác városát. A Duna mellett haladva még egyszer feltekinthetünk a fenyveshegy 283 méter magas csúcsára, és az alatta sorakozó hétvégi házakra.

Túratáv: 25 Km
Összes emelkedés: 275 méter
Nehézségi szint: Könnyű

1. Ma teljesitettem a túrát,igaz én Budapestről (Nyugatitól) indultam de nagyon jó volt:) sajna nem tudom igy hány km:(

1. Üdv!
      Így akkor már ez egy szép kerek túra volt. :) Gratulálok. A kerékpárúton egy Nyugati tér - Vác távolság körülbelül 40km, így biztosan 100 felett volt a vége.